Při vytváření této služby jsme se řídili Komenského zásadou škola hrou a zásadou názornosti. Proč tedy nespojit příjemné s užitečným? Vždyť se při hraní můžeme naučit spoustu věcí. Jako studenti jsme vždy přivítali hodiny, kde jsme si mohli „hrát“. Je to totiž oživení vyučovacích hodin a vytrhnutí ze stereotypu. Proto jsme chtěli vytvořit jakýsi prostředek pro snadnější tvoření zábavnějších a poutavějších vyučovacích hodin.
Chtěli jsem vytvořit pomůcku, která by vyhovovala učitelům a bavila studenty. Museli jsme tedy zvolit takovou formu „hry“, aby byla pro obě dvě skupiny užitečná a zároveň aby naplňovala požadavky obou skupin.
Mgr. Eva Hurychová, učitelka dějepisu na našem gymnáziu, nás požádala o pomoc při realizaci jedné z aktivit projektu Jihlava v hledáčku objektivu. Šlo o to, vytvořit počítačovou hru na bázi pexesa, která by byla pro pokračování v otáčení kartiček limitována zodpovězením otázky a zároveň by ještě zohledňovala rychlost.
Pro vytvoření práce bylo zapotřebí využít některé znalosti a dovednosti nad rámec běžných gymnaziálních hodin jak povinné informatiky, tak i povinně volitelného programování. Některé dovednosti jsme měli z našeho dřívějšího samostudia v této oblasti, ale kvůli některým specifickým problémům jsme se museli naučit dalším novým věcem v průběhu naší práce.
Výsledná aplikace byla testována v rámci Projektových dnů na Gymnáziu Jihlava (v květnu 2013), kde aplikaci vyzkoušelo 24 studentů. Po tomto testu jsme na základě zpětné vazby od studentů a pedagogů eliminovali menší či větší chyby a upravili aplikaci tak, aby byla více uživatelsky přívětivá. Zároveň jsme si v tomto testu ověřili použitelnost této aplikace ve výuce.
Po určitém čase, kdy se projekt nevyvíjel, nás oslovila RNDr. Naděžda Kosová, učitelka biologie na Gymnáziu Jihlava, která přišla s nápadem na přidání další modifikace s názvem pyramida. Princip zodpovídání otázek se zohledněním rychlosti zůstal zachován, ale v této hře odpadá nutnost hledat dvojice obrázků. Vzdáleně může princip této hry připomínat soutěž „AZ kvíz“. Ale protože jsou kartičky uspořádány do pyramidy a v současné době hra nefunguje jako soutěž mezi dvěma osobami, tak byl zvolen název pyramida.